2020-års upplaga av Svenskarna och internet släpps idag (15 dec 2020) – rapporten som görs av IIS och kartlägger svenskarnas digitala liv. Vi fick förtroendet att läsa rapporten i förväg, och i det här avsnittet går vi igenom vad som hänt i sociala medier under 2020: året när ingenting var som vanligt och allt blev digitalt. Hur har Coronapandemin påverkat vårt digitala beteende? Tog TikTok över Sverige? Och hur har det gått med det dagliga användandet av Facebook? Vissa siffror är inte så förvånande, andra är inte alls vad vi trodde att de skulle vara. Ett som är säkert är att sociala medier är i allas telefoner, i allas medvetande och i allas vardag.
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, Social Media Responsible och Performance Marketing Specialist, SEB och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på SKF Group Corporate communication.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://www.acast.com/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/podcast/social-by-default)
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault).