Våga pröva. Våga testa. I vår första podd om 2017 pratar vi om influencers: microinfluensers, community influencers och ambassadörer i det egna företaget. Personalisering handlar både om att låta människor vara varumärkets ansikte men också var i kundresan olika influencers är mest effektiva. Detta kommer vara en viktig del i årets strategiska planer. Självklart ser vi också både 360°rörligt som viktigt men framförallt hur företag och organisationer måste börja utnyttja nya funktioner i befintliga plattformar: livesändningar, försvinnande stories, botar i kundtjänst och integration mellan appar och sociala nätverk. 2017 är det år där sociala medier än mer behöver vara kärnan i kommunikationen hos företag och organisationer.
Del två hittar du här https://soundcloud.com/socialbydefault/57-2017-del-2-botar-beacons-framtidens-mobil-och-kanaler-som-forsvinner
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit (http://knowit.se) och United Power (http://unitedpower.se).
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på http://Socialbydefault.se . Kolla in vårt instagramkonto (instagram.com/socialbydefault).