Hur arbetar man med sociala medier i kollektivtrafik där nästan varje dag handlar om att bemöta missnöjda kunder, snabba förändringar i trafiken och när som helst kan det behövas krishantering? Pernilla Wellrath är sociala medieredaktör på Västtrafik och är den som arbetar med helheten: att bygga varumärket Västtrafik i sociala medier och att tillsammans med kundservice hantera allt som händer bland tåg, bussar, spårvagnar, båtar och linbana.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit (http://knowit.se) och Deepedition DigitalPR.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på http://Socialbydefault.se . Kolla in vårt instagramkonto (instagram.com/socialbydefault).
Podcasten sponsras av Knowit Experience Göteborg
Vill du stödja podcasten ekonomiskt så gå till vårt Patreon (http://patreon.com/socialbydefault)