Det är alltför sällan som företag idag mäter vad de vill få ut av sin närvaro i sociala medier. Istället för att mäta på riktigt kikar man på lättillgänglig statistik som antal likes, retweets och följare. Men vad säger det egentligen? Hur viktigt är det att mäta sin närvaro idag, vad är det egentligen man ska mäta? Och hur gör man? Det pratar vi med Ann-Sofi Krol om i denna veckas podcast.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher
Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit (http://knowit.se) och Deepedition DigitalPR.
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på http://Socialbydefault.se . Kolla in vårt instagramkonto (instagram.com/socialbydefault). Vill du stödja podcasten ekonomiskt så gå till vårt Patreon (http://patreon.com/socialbydefault)