I årets första avsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-rankingfaktorer för 2018, vad AMP kan gör för AdWords och hur Facebooks funktion för A/B-tester kan förbättra din annonsering. Du lyssnar väl?
Nytt år, nya avsnitt. I #35 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:
Så här års brukar det publiceras artiklar om vilka rankingfaktorer som gäller för SEO det kommande året. Vi har valt att utgå från Branded3s artikel och ge vår syn på vilka rankingfaktorer som de tror kommer dominera SEO-världen under 2018.
Redan i #12 av Sökpodden pratade vi om AMP. Då snackade vi om det från ett SEO-perspektiv. När Google nu öppnat upp för AMP-sidor fullt ut i AdWords tar vi det ett varv till. Denna gång såklart med fokus på vad AMP kan göra för din AdWords-annonsering.
Vi avslutar dagens avsnitt med att prata om Facebooks funktion för A/B-test där det sedan en kort tid tillbaka även går att A/B-testa annonser. Hur kan du använda denna funktion för att förbättra din annonsering på Facebook?
Kommentera nedan eller skicka ett mejl till [email protected] och berätta vad du tycker om dagens avsnitt. Föreslå gärna även vilka framtida ämnen du vill lyssna på.
1,2,3 – nu är det dags att sätta igång Sökpodden #35. Du lyssnar direkt nedan, via RSS, Itunes, eller andra Poddappar som exempelvis Acast.
I detta avsnitt medverkar Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren.