I #38 av Sökpodden börjar vi med den senaste tidens skriverier om Facebook, innan vi går vidare till SEO och hosting för att avslutningsvis prata om Facebook Dynamic Ads. Du lyssnar väl?
Ni var 3 553 personer som lyssnade på Sökpodden i mars. Förhoppningsvis blir vi några till nu i april. Denna månads avsnitt av Sökpodden bjuder som vanligt på tre ämnen:
Skandalen kring Cambridge Analytica har dominerat nyhetsflödet de senaste veckorna. Kommer det leda till att användare hoppar av Facebook och är kritiken mot Facebook rimlig?
Vad behöver du tänka på från ett SEO-perspektiv när du väljer hosting? I dagens andra ämne pratar vi hastighet, geografi, IP-adresser med mera.
För många annonsörer har dynamiska annonser på Facebook blivit lika viktigt och effektivt som Google Shopping. Vi går igenom varför de dynamiska annonserna på Facebook är så bra och vilka misstag du bör undvika.
Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Skicka ett mail till [email protected] eller kommentera nedan och berätta.
#38 väntar på dig här nere! Tryck på play-knappen för att sätta igång, eller lyssna via RSS, Itunes, och andra Poddappar som Acast.
I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.