I detta sensommaravsnitt av Sökpodden går vi igenom heta potatisen SKAGs, vi fortsätter med ett snack om CPA och och så avslutar vi med B2B på Facebook Ads. Lyssna gärna!
Efter ett skönt sommarlov är Sökpodden tillbaka med ett nytt avsnitt fullt med förkortningar. Som alltid innehåller avsnittet tre ämnen:
I USA är SKAGs (Single Keyword Ad Groups) en het potatis. Diskussionerna går varma om SKAGs är en bra eller dålig strategi för Google Ads. Vår lyssnare Felix hörde av sig till oss efter att ha lyssnat på avsnitt 135 av podcasten The Paid Search Podcast där Jason och Chris är väldigt kritiska till SKAGs. I motsats till dem är vi positiva till SKAGs och i detta ämne svarar vi på deras kritik av Single Keyword Ad Groups.
Att räkna ut din faktiska CPA är enkelt, men att bestämma din mål-CPA är något som många tycker är klurigt. Detta och om en låg CPA alltid är bättre än en hög är några av de saker vi pratar om.
De flesta håller i dag med om att annonsering på Facebook är kraftfullt för B2C. Men det finns det fortfarande en viss tvekan kring om Facebook Ads är lika bra för B2B.
Gillade du dagens avsnitt? Skriv i så fall en kommentar nedan eller skicka ett mail till [email protected]. Detsamma gäller såklart om de var något som du inte gillade.
För att lyssna på avsnitt 52 av Sökpodden trycker du på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna via Itunes, Spotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.
I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.