”Ett riktigt lyckat öl har hög hinkabilitet. Då är vi nära nirvana på Poppels!”
Mats Wahlström startade Poppels Bryggeri tillsammans med 14 andra delägare 2012, och sen dess har utvecklingen gått i ett rasande tempo. En av hemligheten till framgången är att skapa delaktighet, oavsett när det gällde att samla in vinbär till en säsongsöl eller att släppa in över 2000 nya aktieägare i en Sveriges mest lyckade crowd fundings.
Vi pratar om entreprenörskap, sociala medier och varför Facebook hörde av sig. Men vi snackar ännu mer om öl. Varför en pilsner från Poppels kostar sex gånger mer än billigaste ölen från bordershopen, vad som skiljer en IPA från en lager och vilken öl man skall välja till några vanliga maträtter som räkor, grillat och fisk. Dessutom får du ett superbra tips på hur du kan byta ut det vanliga bubblet mot en bubblande öldryck.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.