I detta avsnitt av Sveriges Marknadschefer får vi en inblick i Elgigantens marknadsföringsstrategier tillsammans med deras Head of Marketing & E-commerce, Karolina Åhs Karlsson. Karolina berättar bland annat om:
- Vad som lockade henne att börja på Elgiganten
- Den starka företagskulturen på Elgiganten
- Hur hennes team inom marknad och eCom är uppbyggt
- Varför de har valt en prestationsbaserad modell med sin mediebyrå - och hur det fungerar i praktiken
- Hur butikerna och e-handel samverkar för att skapa effektiva marknadsföringskampanjer
- Vikten av kundklubben och dess roll för att bygga kundlojalitet
- Att hitta rätt mediamix och arbeta med ekonometrisk modellering för att optimera sin marknadsföring
- En kampanj som inte gick som planerat och lärdomarna från det
- Varför Elgiganten har fått utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete
- Hur Karolina främjar kompetensutveckling i sitt team
- Elgigantens användning av sociala medier och ambassadörer för att stärka varumärket
- Betydelsen av att kunna lita på sitt team
Varmt välkommen att lyssna!
Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée
Producent: Peder Groth, Dogwood AB
Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/