Patrik Söder, Marknadschef på SBAB, berättar bland mycket annat om:
- Vikten av att vara trogen sitt varumärke
- Hur marknadsavdelningen på SBAB ser ut
- Hur SBAB skapar reklam som folk vill titta länge på
- Utmaningen och möjligheten med att arbeta med humor
- Varför han träffar alla som börjar på SBAB
- Att hitta och behålla kreativa talanger i tuff konkurrens med duktiga byråer
- Vad som krävs för att kunna gå från idé till kommunikation på en vecka
- Att ha total ångest för att SBAB ska göra dålig kommunikation
- Varför de valt en “YouTube-first” strategi
- Att vara med och lansera H&M i USA
- Utmaningar med att hoppa på AI-tåget full ut
Varmt välkommen att lyssna!
Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée
Producent: Peder Groth, Dogwood AB
Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/