Sveriges mest populära poddar

Sveriges Marknadschefer

#6 Madeleine Lassoued - Marknadschef på Volvo On Demand

36 min • 22 maj 2024

Madeleine Lassoued, Marknadschef på Volvo On Demand, berättar bland mycket annat om:

- Hur marknadsteamet på Volvo On Demand har förändrats under de senaste åren

- Vikten av att ha transparenta byrårelationer

- Hur byråer kan vara en viktig komponent i arbetet med att kompetensutveckla marknadsteamet

- Hur Volvo On Demand arbetar löpande med varumärkesundersökningar

- En kampanj som “floppade” och vikten av att lära sig av sina misstag

- Hur de har arbetat med fokusgrupper och vikten av kvalitativ data

- Hur Volvo On Demand och andra aktörer i segmentet påverkar stadsutvecklingen

- Hur hon tänker kring att sätta en mediebudget och vikten av att isolera, testa och mäta

- Hur hon arbetar med en övergripande årsplan

- Hur copy är en core-funktion i Volvo On Demands marknadsteam


Varmt välkommen att lyssna!


Programledare: Martin Matiesen och Sandra Modée

Producent: Peder Groth, Dogwood AB

Länk till poddens hemsida: https://sverigesmarknadschefer.se/

Förekommer på
00:00 -00:00