318 avsnitt • Längd: 50 min • Månadsvis
En podcast om entreprenörskap, från alla dess vinklar, med Linda Hörnfeldt och Alexandra Bylund.
The podcast Vad fan håller jag på med?! is created by Alexandra Bylund & Linda Hörnfeldt. The podcast and the artwork on this page are embedded on this page using the public podcast feed (RSS).
Vi snackar om hur grymt det är med fysiska events och att vi faktiskt kan ha det nu och om hur det inte är riktigt sant att "jag drog in en miljon på en vecka". Och... vikten av att lära sig googla!
Alex har legat på sjukhus och berättar om detta samt om programmeringar som hittades där. Linda är i full gång med lansering av Digital Course Academy för femte året i rad!
Linda gör en podd-pivot och lanserar snart "Flying Solo" - en podd om soloföretagande, onlinebusiness och sociala medier. Och lite personligt varumärke så klart. ;) Alexandra funderar över regler kring fotoresor. Får man åka till Maldiverna för att ta bilder till sitt företag?
Vi plockar upp direkt - hur går Alex rebranding?? Samt, vi går in på programmeringar, att leva utanför sin comfort zone och hur man gör för att omprogrammera sina inlärda sanningar om sig själv.
Alex berättar om den stora förändring som sker i hennes bolag - och re-brandingen som sker i och med detta.
Vi pratar om växter som har vuxit ur sina för små krukor och därmed behöver större krukor och mer näring. Krukorna är alltså vi. 🫠
Vi är tillbaka från semestern, Linda har haft Instagrampaus och så irriterar vi oss på trendkoncept som gör oss galna. Dessutom - ord vi tycker är urvattnade, hur vi ska fortsätta sticka ut i branschen, och så teasar Alex lite om att det är STORA förändringar på g.
Det är svårt att hitta rätt personal och rätt konsulter att jobba med när man är en kreativ själ som helst inte vill sitta med så mycket admin-göromål. Hur gör man för att hitta rätt? Det resonerar vi kring i dagens avsnitt.
I det här avsnittet kör vi en lanserings-rant! För om du inte säljer så handlar det inte om att det fel på din produkt i första hand - utan din marknadsföring!
Och... Alex har fått ett nytt intresse (och nytt Instagram-konto @duka.fint)
I det här avsnittet pratar vi om allt från ångesten kring ”utbildande content till Lindas helg med Taylor Swift. Halva podden handlar om ”vad fan ska vi hålla på med?” och halva om Taylor Swift geniala branding, storytelling, girl next door-thing och community-byggande.
Alex ger en update kring TIR och masterclassen som hon körde häromdagen. Linda sitter, i sista minuten, och syr ihop allt inför 5-års-jubileumet nästa vecka. Allt är precis som vanligt.
I den här veckans avsnitt testar vi att köra live på Youtube — och det mesta går fel (ironin i att vi pratade om detta förra veckan..).
Och så… såklart… kanalstrategier — igen 😅
Vi snackar teknik (och teknikstrul) när det kommer till livesändningar och events. Nästa gång gör vi på annat sätt...
Den här veckan är det mycket snack om TikTok och hur en av oss har gått viralt och fått X nya följare. (Gissa hur många...) För dig som vill gå workshopen som Linda pratar om — klicka här: https://www.lalinda.se/workshop-onlinekurs/
I det här avsnittet pratar vi lite djupare än vanligt och framförallt om hur mindset och att gå utanför sin comfort zone kan göra skillnad. Och så pratar vi om Alexandras nya business!
Vilka plattformar använder Linda och Alexandra? Och varför funderar Linda på att byta ut Kajabi... och typ ALLT annat?
Det bästa med att driva företag på den nivå vi gör? Vi har möjlighet att testa, utvärdera och välja de projekt som ger energi OCH pengar. I det här avsnittet pratar vi om revolutionerande nästa steg i vår business.
I det här avsnittet fortsätter Linda och Alexandra att blicka tillbaka på hur det var när de startade. Allt har förändrats... Typ...
Vill du lyssna på avsnitten som vi tagit klipp ur i det här avsnittet? Du hittar dem här:
Avsnitt 300!! Och vad passar bättre än att ta en titt på några av de 300 avsnitt vi skrapat ihop under dessa 7+ (!!!) år vi haft den här podcasten.
Vill du lyssna på avsnitten som vi tagit klipp ur i det här avsnittet? Du hittar den här:
Ska vi göra business ihop? Vi diskuterar om vi ska köra ett gemensamt projekt eller inte och om att Alex har testat ett par olika saker för att öka följarantalet på Instagram.
I det här avsnittet pratar vi om att Alexandra varit på behandlingshem (!), om hur Yoga Girl har fått stå ut med hot och hat för att hon har börjat äta kött, och Lindas perfekta januarishitstorm.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur du tänker kring sina sociala medier 2024 och framförallt ur ett kanalvals-perspektiv.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om 2023 och summerar året inför att planera 2024! Ett BRINNANDE avsnitt rent energimässigt! 🌟
Alex har gift sig och är på bröllopsresa på Maldiverna och samtidigt pågår livet där hemma med insomnade mormödrar.
Alex ska gifta sig på lördag och Linda funderar på sin nästa bok om personligt varumärke. Dessutom: snack om mindset och personlig utveckling.
I det här avsnittet berättar både Linda och Alexandra om lanseringar som har varit (Lindas) och som komma skall. (Alexandras) Dessutom har Linda börjat med ADHD-medicin och Alexandra är igång med en ny masterclass. Och vad är grejen med Metas nya betalversion?
I det här avsnittet avverkas det snack om ADHD-medicin, Lindas bootcamp, Alexandras masterclass, vikten av repetition och mycket mer.
Samt - vad tycker vi om Metas nya knep att ta betalt för Facebook och Instagram?? Och vad är det för skillnad på Social Brand Lab och Social Media Academy?
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om ADHD och medicinering, reklammärkning med tanke på domen mot Katrin Zytomierska, bootcamp, automatiseringar och annat smått och gått. God lyssning!
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om pengablockeringar, UGC och det faktum att man nu kan PRENUMERERA PÅ deras Instagram-profiler. Vad ska erbjudas där? Önska gärna på @lalinda och @alexandrabylund!
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de, genom att bli 2.0 (eller 8.0) av sig själva kan lyfta sina varumärken. Istället för att sträva, sträva, sträva...
Länk till Alexandras spirituella föreläsning: https://elopage.com/epl/FxG9fwEPgbmpNQsitxRN
I det här avsnittet pratar Alexandra om sin nya satsning "Thinking into results" och hur hon har gått ner i arbetstid, och Linda berättar lite hur det har gått med DCA-lanseringen samt att hon hintar om en ny bok...
Alex är i sorg efter sin mammas bortgång så det här avsnittet innehåller en del prat om det och hur hon har hanterat höstens lanseringar med tanke på det som har hänt. Linda ger en update om sin höst – och poddis är alltså tillbaka!
I det här avsnittet pratar Linda om hur höstens planering tillsammans hennes team ser ut, om utmaningarna med att bygga team och Alexandra pratar om hur hennes höst kommer bli (inkl. bröllop) och om hur hon ska avsluta dagen med att gå på storseans.
Höstsäsongen är igång och i det här avsnittet berättar Linda om hur hennes sommar var med allt från ADHD-hjärna till workshop och lång ledighet medan Alexandra berättar om sin sommar som handlade mycket om den nya stugan, och allt fix i den, och om hennes nya webbutbildning UGC-skolan.
Kycklingar, sommarstugor och snabblansering!
I det här avsnittet pratas det Summercamp för både SBL och SMA, UGC-samarbeten och att Alex och Jacob har köpt en stuga i skogen!!
I det här avsnittet pratar Linda om hur hennes team har börjat forma sig, om hur sommaren ska se ut och vad som händer i höst. Alexandra berättar om att hon har ändrat sig och bytt namn på... en av sina utbildningar och spanar framåt mot Social media master program och vad det ska innehålla.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om content pillars och syfte eftersom Alexandra just nu håller på att skapa sin nya utbildning Social Media Content Planner. In och lyssna på vad de har för content pillars och vad det finns för syfte att följa dem i sociala medier.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra återigen om att gå utanför sin comfort zone och om det så småningom kommer bli dags att ta in en VD i bolaget.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om att jante borde gå och lägga sig och att vi ska kolla oss i spegeln och älska det vi ser! Och... ÄGA hela jäkla skiten! GO!
I det här avsnittet berättar Linda uppföljningen på ADHD-resan och Alexandra berättar om hur Holy me äntligen har smygöppnats.
I det här avsnittet pratas det om allt från Lindas ADHD (en uppföljning på den), Impostor syndrome och Chat GPT. Och även om hur Alexandra har börjat jobba med tacksamhet! Ett lite flummigare avsnitt med andra ord.
Linda funderar på att omorganisera i teamet och Alexandra planerar ett masterprogram.
I dagens avsnitt pratas det hudvård, hur Alex expertimentannons har gått och om att Linda funderar på att anordna ett fysiskt event i Höga kusten!
Alex har skaffat sig ett nytt intresse. Linda har stängt dörrarna till Social Brand lab för den här gången. Det här avsnittet består av en blandning — mer än nånsin — av det mesta. Högt och lågt.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur det går för Lindas lansering, om hur Alexandra fortfarande mediterar en timme om dagen och hur hon dessutom har varit hos ett medium som sa att businessen ska gå bra. Alexandra ska även göra ett annonseringstest. Stay tuned...
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om allt från Youtube, betallösningar och Kreatörsakademin till copywriting, planeringsmodell kring sociala medier och ekonomi. Högt och lågt, som alltid.
I det här avsnittet summerar Alexandra Sociala medier-dagarna i siffror plus att både Linda och Alexandra delar med sig av sin verktygslåda (=vilka SaaS-tjänster vi använder).
Alexandra har en stressnivå högre än Kebnekajse pga. Sociala medier-dagarna-prepp plus att Social Media Academy 2.0 öppnar. Linda jobbar med Kreatörsakademin och ger en update om hur det går där SAMT ger sina tre bästa tips för en bra vlogg!
Linda har varit iväg på workation i Norrland och efterlyser en webbkurs för 40+are som vill köpa en häst. Alexandra är i Hamburg och sitter på ett hotellrum och jobbar fram det sista kring Sociala medier-dagarna.
Dagens avsnitt handlar bland annat om Facebook och Instagrams nya påfund: Meta Verified... Vad innebär det? Hur ska vi ställa oss till det egentligen? Att betala för att bli verifierad...
Linda rapporterar siffror från Kreatörsdagen (som gick ÖVER förväntan), Alexandra berättar om kommande Sociala medier-dagarna, och de båda pratar om vad som händer när man går utanför sin comfort zone...
I det här avsnittet berättar Linda om hur hon snart lanserar Kreatörsakademin och Kreatörsdagen, och Alexandra berättar om hur de håller på att förbereda sig inför öppningen av Social Media Academy 2.0 och Sociala medier-dagarna.
OCH... dessutom konstaterar de båda att de måste fokusera mer på den befintliga maillistan och kanske hellre tagga ner på Instagram.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet får vi höra hur Lindas Kreatörsakademi går samt hur det går för Alexandras Social Media Academy 2.0. De pratar dessutom om hur man ska hantera ett drev.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om Kreatörsakademin, Sociala medier-dagarna OCH om Adam Mosseris nyhet om Instagram (!!).
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vikten av snygg layout samt att de jämför organiskt med paid. Linda har kommit igång med sitt politiska uppdrag och Alex ger en liten update på hennes sidoprojekt. Välkommen att lyssna!
I det här avsnittet fortsätter Linda att berätta om Kreatörsakademin (du kan signa upp dig på väntelistan här) och Alexandra berättar om sin nya succé-freebie "Planera dina sociala medier 2023" (signa upp för att få den gratis här)
Dessutom pratar de om att man får göra precis som man vill, att man måste stjäla med stil om man ska stjäla och... såklart... vad enda problemet med Sara Rönne är. Om du vill läsa Saras blogginlägg så gör du det här.
Linda har vaknat ur mellandagskoman och är i full gång med att skapa, och snart lansera, Kreatorsakademin.se. Alexandra berättar om sina planer framöver och om hur satsningen ser ut 2023 (utan annonser).
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det är jullov så i det här avsnittet, som är personligt, pratar Linda och Alexandra om vad de gillar mest med varandra, hur deras 2023 kommer se ut, hur de lärde känna varandra, vad deras dolda talanger är och mycket annat mellandagsmysigt...
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Elon Musk avgår som VD för Twitter och vi funderar på om han är mycket smartare än vi eller har fått någon slags psykos. Dessutom är Alex inne i en enorm förändring i sitt företag när hennes högra hand sedan sex år tillbaka, Sanna, ska sluta. Och så knyter vi ihop säcken inför julen!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I dagens avsnitt kikar vi framåt mot 2023 - vilka trender kommer sticka ut och vad vill vi INTE se igen?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur det känns en vecka in i ADHD-diagnosen, om Alexandras nya business och om andra förändringar…
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet berättar Linda om resan till sin ADHD-diagnos som hon har fått alldeles nyss. Tankar, känslor och reaktioner i realtid. Välkommen att lyssna på ett avsnitt direkt från hjärtat!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har tagit in en konsult för att utvecklas på TikTok och Alexandras son Mio gör att Alex inser att vi är lite trendiga helt plötsligt! Sedan pratar vi funnels och hur engagerande storytelling är!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har varit en sväng i Stockholm och workshopat affärsutveckling och Alex har korrläst sin bok för sista sista gången. Vad händer härnäst och varför startar folk nya Instagramkonton till höger och vänster?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här kortisavsnittet - som börjar i lite kaos - pratar Linda och Alex om att Linda vill göra en medlemssajt och frågar därför ut Alex om vad som gjorde att hennes nedlagda medlemstjänst, Social Media Community, inte flög som hon ville.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det här avsnittet bara bubblar inspirationen och idéerna över och vi bara spottar ur oss nyheter och nya satsningar. Energin är på topp!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Livet händer och Alexandra är inte på topp. Så vi pratar om hur man kan "show up" när livet inte är toppen, vi pratar Alex nästa bok och Lindas lansering som är i full gång. Och så pratar vi om att driva företag i svajiga tider.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I den här låånga podden pratas det om hur det gick på Sociala medier-dagarna i siffror, om Lindas kommande lansering, om det nya bolaget som Alexandra har gått in i, om boken som Alexandra har börjat skriva... och mycket mer!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de jobbar för att vara så effektiva som möjligt. Och om effektivitet faktiskt är viktigt alla gånger?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet delar Linda med sig om sitt företags ekonomi i det här debaklet som är att gå från enskild firma till AB och Alexandra berättar mer om Sociala medier-dagarna och om hur hon har gått in i ett nytt spännande bolag!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex blir utkastad från Ads Manager och funderar på vad hon skulle kunna göra istället med 55K i månaden. Linda och Alex har båda varit i Stockholm på Influencer Marketing Summit och tycker till. Och skällde Linda precis ut Bingo Rimér?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet, där det än en gång körs live på Instagram, pratar Linda och Alexandra om hur bra innehåll kan göras SUPERbra, om Lindas annonsering som mår sådär, om valet, om varför de bloggar samt lite om antalet bloggläsare.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
En podd där Linda och Alexandra ses irl! Det snackas om hösten, om Lindas nya kontor, om Alex nya projekt och mycket annat.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex berättar om sin nya verksamhet som snart drar igång (Social Media Agency) och Linda berättar om sin nya Social Media Manager OCH om sina nya urgulliga familjemedlemmar...
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om politik och Lindas politiska engagemang inför valet. Om hur Alex, som reseledare i unga dar, hanterade alltifrån mord och bråk till barn som gick bort och föräldrar som stod kvar ensamma. Och så blir det en himlans massa glada toner också förstås!
I det här avsnittet får du lyssna på Lindas story om när hon online-träffade Amy Porterfield för att intervjua henne till sin andra podcast "We Are Influencers", du får höra om hur höstpeppen så smått börjar dra igång, om ny utrustning och om hur ett riktigt bra ljud kan rädda den allra sämsta videoinspelningen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex lanserar en ny verksamhet, Linda ska intervjua the one and only Amy P och i höst planeras det för livesändningar för fulla muggar.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad som egentligen är viktigt i livet, vad de gör för miljön och vad de dricker på krogen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda turnerar runt på konserter och Alexandra har campat. Ännu ett semesteravsnitt, varsågod att lyssna!
Häromnatten åkte Linda in till akuten med Leia. Vad hände egentligen? Och hur mår Leia? Linda berättar allt om den dramatiska natten.
Alexandra ger sina knep för att komma in i semesterlunken och dessutom så pratar de om Instagram och frustrationen kring alla förändringar som Adam Mosseri iscensätter.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om ångesten som infinner sig när allt lugnar ner sig och det är dags för semester. Och om vad som utgör ett perfekt boende.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex är på Öland och Linda rinner bort i värmeböljan i Övik. Vi har båda gått på semester men har som vanligt lite svårt att komma in i lunken. Kanske för att vi fortsätter arbeta? 😅🙈
Sommarplaner, TikTok och semesterstrategi.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Går det att separera sin person från sin företagare? Och borde man det? Finns det regler för hur man ska vara som företagare eller ska man räkna ut det själv? Existentiella frågor i veckans avsnitt vill jag lova.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om Lindas resa till Lofoten, om hur viktigt det är att hitta sitt varför om man vill vara grym på Instagram, om samarbeten och om vikten av bra varumärkesbyggande.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I dagens podd berättar Alexandra att hon har förlovat sig (!!) och givetvis berättar hon om hur frieriet gick till. Linda berättar om sin kommande 40-års-fest och allt som kommer hända där och ger givetvis också en liten kort update om Depp vs. Heard. Dessutom - ett nytt ben i Alex business planeras....
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Vi börjar med lite new age-flum och går sedan vidare till Instagrams förändringar och bloggens återkomst. Och så fattar vi verkligen inte NFT's.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har tagit PB i marklyft vilket leder oss in på en diskussion om träning, varför vi tränar och när vi känner oss starka.
Sedan pratar vi om positiv feedback och att vara bjussig, om Lindas nya produkt Social Brand Lab Intense och hur ska vi tänka när Instagram går mer och mer mot video.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Instagram ligger inte på latsidan utan fortsätter spotta ur sig nyheter och nya funktioner. Vi reder ut och tycker till!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Linda och Alex har sett över sin contentstrategi för sociala medier och delar med sig vad de kommit fram till.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Vi djupdyker i Lindas senaste lansering av Social Brand Lab, således ett utmärkt avsnitt för datanörden. Och sjukt bjussigt om vi får säga det själva.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet får vi en direktrapport från Lindas workation. Och Alexandra ger en update om nu-läget och Social Media Academys 3-års-jubileum.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om relationer. Japp, ett avsnitt som handlar mer om det privata än om business!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Ryssland har invaderat Ukraina och en del influencers visar bristande konsekvenstänk i hanteringen av världsläget i kombination med reklam på sin kanal, vilket leder till att Linda ger dem en kurs i krishantering.
Sedan pratar vi om granskningen VeckoRevyn gjort tillsammans med Linda grundad i hur företag sätter privatpersoner i skatteskuld genom att betala för samarbeten med produkter.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet får du en update kring Lindas lansering samt att Linda och Alexandra pratar om skillnaden mellan coaching och webbutbildning. Vad passar vem egentligen?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har hållit sitt första webinar och tänkt om när det kommer till att anställa. Alex har en vattenskada hemma och paketerar om en av sina utbildningar!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I detta avsnitt svarar Alexandra och Linda på frågor som kommit upp i Facebook-gruppen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om julen som har varit och om det kommande året och hur de planerar inför det.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningar under namnet Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra och Linda firar fem år med podden och har dagen till ära en hemlig gäst med.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de jobbar med sina funnels för att sälja sina webbutbildningar.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om året som har gått och om hur det är svårt att hålla sig till sina egna råd... fast man vet exakt vad man ska göra.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad som händer härnäst. Hur ser Q1 ut? Ska Linda anställa? Vad ska Alexandra satsa på? Diskussionen är bara påbörjad....
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har skaffat sig ett nytt kontor och studio och Alex kör en livevecka på Instagram men får tipset att automatisera mer istället!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur viktigt det är att även jobba med sponsring av sina inlägg, och inte bara kämpar för att skapa bra innehåll.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra har skrivit klart sin bok och funderar nu på vad nästa steg är... Linda smider också planer om nästa steg, och vad det är får du lyssna på i det här avsnittet.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex är i Uddevalla och taggar inför att äntligen lämna in sista korret av sin bok. Linda har färgat håret och funderar på vilka fajter man ska välja och om allt är svart eller vitt. Samt uppdatering av de olika projekten som pågår!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vikten av att bygga maillista och om vad som sker nu mellan lanseringarna.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad som händer när Instagram ligger nere, hur trist det är med människor som har svårt för att ta feedback och hur Alexandra är klar med grunden i sin bok!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har varit i Stockholm och spelat in nya avsnitt till We Are Influencers och berättar om sina nya spännande projekt - musik och bok!
Alex är inne på sluttampen med sin bok och har varit i Italien med sin kille (!!).
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Klarnafest och äventyr i fjällen
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det blir boksnack i veckans podd! Vi pratar omslag på Alex kommande bok "Social Media Academy", hur vi tänker kring layout och färger och hur det går att skriva.
Linda vill göra ett omtag av "We Are Influencers" och vi pratar om hur det ska gå till och vilja gäster Alex vill se.
Och hur låter man bli att bry sig om vad andra tycker?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda stänger intagningen till Social Brand Lab och Alexandra till Social Media Academy. Vad händer härnäst? Hur vill de jobba med samarbeten? Och varför är det så viktigt att ta reda på vad andra har för förväntningar? Det är några av de ämnen det pratar om i veckans avsnitt.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra är i Stockholm, Linda är i Övik och kör webinar. I veckans avsnitt är det mycket snack om det här med att välja vem man ska jobba med. Och hur dåligt det är för ett varumärke att inte svara på mail.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Vi kommer på - och kläcker - en ny affärsidé LIVE i podden! Samt - både Linda och Alex är mitt i lanseringar och pratar om att våga sälja!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra känner att hon jobbat bort hela semesterna och Linda har back-to-work-ångest. Och så pratar vi existentiell färglära och vad som händer i höst!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda sover i hängmatta och Alex jobbar röven av sig mitt i sommaren?! Ingen är förvånad.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Semestern är här och lagom till det har Alexandra blivit sjuk och ligger på en ö i Stockholm skärgård. Och tydligen vet vi inte riktigt hur man har semester då vi ändå har jobbat. Men om man får bestämma själv räknas det inte.. eller?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Ibland går det fort - i dagens avsnitt avslöjar Alex att hon har ett nytt businessprojekt på gång! Linda funderar över höstens projekt och kring hur man säljer med transparens.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
En salig blandning av lanseringsnack, nya affärsplaner, semestertankar och lite uppladdning för avsnitt 200. Kan vi kanske ses fysiskt i höst?!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur deras personliga egenskaper speglar deras entreprenörskap.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra och Linda pratar om hur man jämför sig med andra och om personlig coaching - hur realiserar man visionen och vilken boll ska man springa på?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I veckans avsnitt pratar vi om stressen i att vara relevant, att jämföra sig med andra och så blir det lite sociala medier-nyheter!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om eventuella nya steg i deras företag, om att ta in kapital och om hur livet på landet med hönsen (och tuppen) går för Linda.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad som är nästa steg för Social Media Academy, hur det har gått för adopterade lilla Luna och vad som händer i Lindas business framöver.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet kör Linda en business-coaching-session med Alexandra — som funderar över vad nästa steg är i hennes business...
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Linda och Alex har det tufft privat den här veckan. Vi pratar om hur vi tar oss igenom tuffa perioder, om terapi, om hur vi möter det i sociala medier och vad innebär ärlig marknadsföring för oss?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur Facebook har kopierat Clubhouse och hur de tror att det kommer att påverka branschen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda rantar kring stora bolag som betalar influencers med produkter och beter sig illa och sedan försöker släta över med en PR-strategi. Och Alexandra berättar om en ny vloggstrategi för Instagram Stories!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Hur ska man tänka när man ska utöka sitt team? Ska man ta in konsult eller anställa, hur är man är bra ledare och var hittar man kandidater?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Efter lite teknikstrul och lite snack om sin renovering och mäklaren som varit på besök hos Linda, så går vi in på vårt absoluta favoritämne - ekonomi! 🙈
Vad har vi för bolagsform, tar vi hjälp med bokföring och hur tänker vi kring momsredovisning?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
"Nu rensar vi upp."
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om personligt varumärke och huruvida nya delar av ens liv, såsom till exempel en graviditet, ska få utrymme i ens kanaler eller inte.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda berättar om hur lanseringen gick och hur mycket hon ökade sen sist, och Alexandra berättar om att det är dags att lägga ner… ja inte allt förstås, men en liten del. In och lyssna!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Vi pratar om Lindas helt otroliga lansering. Japp hon slog rekord! Och så berättar Alexandra om sitt numera välkända minutschema.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra pratar om succén som blev av hennes smyglansering av nya kursen om Ads Manager. Linda går in i sin första Social Brand Lab-lansering på nästan ett år och är samtidigt blockad på Facebook?!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I veckans avsnitt pratar vi om vad vi tror kommer vara hett och trendigt i sociala medier 2021. Instagram, influencers eller Clubhouse - var ska du lägga krutet?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratat Linda och Alexandra om Clubhouse och det som händer där.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda provoceras av Alexandras fart när det kommer till att skapa webbutbildningar Och Alexandra möter med: ”Vi ska skapa en till webbutbildning”…
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om Impostor syndrom. Var kommer det ifrån och varför dras vi med det?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alexandra går emot alla regler och gör precis så som de inte skulle göra - och allt handlar förstås om webbutbildningar (och kristaller).
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad de har för tankar kring sin business inför 2021. Några av nyckelorden är förädling, sälj och automatisering!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
2021 är igång och vi är som vanligt i början av ett nytt år lika delar pepp och lika delar förvirrade. Alex är inne på att skaffa sig en ny hobby och vi funderar på vad vi gör egentligen som inte är relaterat till jobb. Linda funderar på självkärlek och så hamnar vi i ett rabbit hole kring personlig utveckling. Vad gör vi med våra liv egentligen?
Lite existentiell kris i veckans avsnitt alltså, varsågod!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda rushar in i en lansering i mellandagarna och Alex har landat i jullunken. Vi sammanfattar 2020 och delar med oss - vad har varit toppen och vad vill vi inte göra 2021?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det är dagen efter dopparedagen och Linda sitter i karantän med covid-19 och Alex har precis landat efter julfirandet. Hur är det att ha Corona och hur tar vi vara på energin från konjunktionen mellan Saturnus och Jupiter?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om det näthat som Linda har fått under den senaste tiden, samt att de, i realtid, kollar in nya rapporten Svenskarna och internet.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Alexandra och Linda om helgens händelser kring NAKD och som vanligt även om sina webbutbildningar.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de ska hantera de frågor som kommer in via DM och som folk egentligen själva kan googla. Och om hur de faktiskt kan skapa produkter utifrån det.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de just nu jobbar med att förädla det de har, och faktiskt gräva där de står, dvs. INTE skapa nya kurser utan istället fokusera på de som redan finns.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur de ska förnya i sina befintliga webbutbildningar, skapa content för att få fler leads samt om att skapa småkurser.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om det här med att vara influencer på deltid. Kan man vara det? Är det bra eller dåligt? De pratar också (som vanligt) om webbutbildningar och webbkurser och vad som (enligt dem) skiljer en utbildning från en kurs.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Alexandra och Linda om hur de gjorde när de skapade sina webbutbildningar, om samarbeten i sociala medier och kroppstankar.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om hur de, genom att skapa nya produkter, kan skapa automatiska intäkter till sin business.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alexandra pratar om Instagram Reels och om varför (och hur) du bör komma igång där. De pratar också en del om sina YouTube-kanaler och bjuder på ett och annat tips.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I veckans avsnitt analyserar Alexandra och Linda sina höstlanseringar och hur de kan utveckla sin business framöver. De pratar mätning, funnels, förädling och grafisk identitet.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har börjat läsa boken "Badfluence?" och vill prata om vad som pågår i branschen. Alex har mediterat 21 dagar i rad och undrar över vad hon bidrar med till världen egentligen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I veckans avsnitt pratar Alexandra och Linda om höstens lanseringar och allt som hör där till!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alexandra pratar om syftet med att ha många följare och hur man kan jobba med innehållsstrategi för att lyckas på sociala medier.
I detta uppföljande "Hur hamnade vi här?"-avsnitt berättar Linda sin story om hur hon hamnat där hon är idag.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alexandra pratar om hur hösten så smått har börjat kicka igång, samt att Alexandra berättar om hur hon hamnade där hon är idag.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Linda och Alexandra är tillbaka efter semestern (även om våra chefer låter oss vara lite flexibla i några veckor ;)) och vi är båda riktigt taggade på en ny säsong!
Vi pratar om våra planer för hösten, om att hitta sin nisch och hur vi planerar att hålla fokus under hösten.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Sista semesteravsnittet för den här sommaren och vi fortsätter med "Första gången". Och den här gången passerar vi gränsen mellan "personligt" och "privat" men råge..
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Alex och Linda är lite sugna på att dra igång hösten igen (och har kanske smygstartat lite) men fortfarande är vi i Vacay Mode!
Så den här veckan pratar vi "Första gången". Börjar lite lätt med "Första jobbet" men rätt snabbt går det utför.. häng med!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex är i Stockholms skärgård och Linda sitter på verandan och det är semester på riktigt. Och vilket bättre läge att prata kropp och ideal och ångest än mitt i sommaren! 🤗
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det är semester och då blir det relationspodd! Vi pratar relationsmönster, vem är klängig i relationer och hur var dejtingåret 2019 egentligen?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Sista veckan innan semestern och så klart pirrar kreativiteten bara för det. Nya kurser filas på och Alex säljer bättre än någonsin. Kommer vi kunna vara lediga eller blir det ändå lite jobb under semestern?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda berättar om dramat vid kycklingfödseln hemma i Övik och Alexandra tar oss igenom den sista lanseringen innan semestern, och berättar om hur den går alldeles strålande. De pratar också om dagens ämne, som är personligt varumärke och innehåll. Ska man kombinera kycklingar med sociala medier? Eller borde man ha två separata konton då?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det börjar närma sig semester och Alexandra har en hel del trådar att sy ihop innan hon kan ta ledigt. Och Linda funderar på vilket projekt hon ska ta tag i härnäst.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alex berör världsläget och hur man som vit pratar om rasism. Alex delar med sig om tankar kring varma vs kalla lanseringar och Linda försöker hitta motivationen igen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex blir med YouTube och Linda siktar på nästa projekt. Och så pratar vi om att vara pionjärer och vilka för- och nackdelar det innebär att vara tidigt ute inom ett område.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet La Linda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda tackar nej till ett prestigefyllt uppdrag och Alex utvecklar en ny affärsmodell. Och så pratar vi om det här med konkurrens och hur vi tänker kring att de vi utbildar faktiskt kan bli våra konkurrenter i slutändan.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alex har lanserat Social Media Community och Linda har precis avslutat lanseringen av Social Brand Lab. Hur gick det och vad ska vi göra nu?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Linda och Alex är mitt i lanseringsveckor och dividerar kring vad som gör en bra lanseringsbonus och workshoppar fram en eller två i podden!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Det är dags för lansering av Social Brand Lab och Social Media Community igen och Facebook lanserar nya funktioner som vi tycker till om.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om resultatet i Alexandras lansering av Social Media Academy samt om hur Linda är i startgroparna med sin lansering för Social Brand Lab. Dessutom pratar de om en smart workshop för att planera sitt innehåll.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Vad händer när man failar? Hur ska man tänka? Detta pratar Linda och Alexandra om i det här avsnittet, och de berättar även om sina egna misstag. Dessutom pratar de om att det är drömmar de säljer!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vikten av att ge belöning (typ diplomering) åt eleverna i en webbutbildning. Och hur det skulle vara bra att jobba mer med gammal hederlig gamification. De uppdaterar även direkt från verkligheten där Linda precis har lanserat sin workshop kring att bygga e-postlistor och där Alexandra är mitt uppe i lanseringen av Social Media Academy.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Kan det bli för många webinar? Och varför skickar Facebook spam-folk till ens annonser? I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra som vanligt om var de är i sina business just nu och passar på att efterlysa någon som är grym på Facebook-annonsering.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda och Alexandra ger en update om läget från hemma-kontoren. Medan Linda har hamnat i ett läge där hon inte riktigt kommer igång så producerar Alexandra content och utbildningar som aldrig förr.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om det de har drabbats nu när det är kris i landet och om hur det är att driva en digital business när hela landet håller i plånböckerna. De pratar även om hur det är för småföretagare generellt nu samt hur vi alla kan försöka hjälpa på olika sätt. Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda är på resande fot och berättar om hur hon har intervjuat Johanna Berglund (@Snickarglädjen), om hur hon har varit på konsert och sett Molly Sandén och om hur hon nu ska börja förbereda sina workshops kring influencer marketing och “list building”. Alexandra ger en update om hur det går med Social Media Community-lanseringen och berättar även om sitt nya fysiska event Social Media Bootcamp.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy och membership sajten Social Media Community. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om att de har registrerat sig till Marie Forleos B-school (Yay!) för att bli ännu bättre i sin digitala business. Alexandra berättar också lite kring hur det har gått med lanseringen av Social Media Community samt kommer med senaste nytt kring hur det går med Facebook-annonseringen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy och membership sajten Social Media Community. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra berättar om hur det går med lanseringen av Social Media Community och delar samtidigt med sig av insikter hon har fått av en riktig membershipsite-guru.
Linda berättar den tråkiga nyheten att hennes VA Jackie ska sluta och talar samtidigt om att hon är på jakt efter en ny...
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy och membership sajten Social Media Community. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet får vi en update om hur det var för Alexandra på Baravara, hur det har gått med lanseringarna och — framförallt — om den nya vägledningen från Konsumentverket gällande marknadsföring i sociala medier.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy och membership sajten Social Media Community. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet får vi följa med i både Lindas och Alexandras lanseringar, vi får lyssna på Lindas kommande workshop-planer och om att Alexandra och hennes gäng ska ha "innehållsdagar" istället för att sitta och vänta på att kreativiteten ska komma av sig själv.
I det här avsnittet berättar Linda om sin sorg — som får lov att samspela med lycka, vi får höra om hur Alexandra jobbar med coaching och om hur det står till med bådas lanseringar. Dessutom delar både Linda och Alexandra med sig av en lite flummigare del av sig själva… de pratar nämligen om kristaller och hur de använder dem i vardagen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra har varit på Baravara och är precis lika zen som vanligt när hon kommer därifrån, men är också inne i en hektisk lanseringsperiod med allt vad det innebär. Linda, som också är inne i en lanseringsperiod, berättar även om vad nästa steg är… Och så kommer de fram till att annonsbudgeten på FB ska utökas! Det dubbla! Minst!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Ett avsnitt om personlig utveckling, existentiell ångest och lite Facebookannonsering.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Både Linda och Alexandra är i startgroparna för att återigen lansera sina webbutbildningar Social Brand Lab och Social Media Academy. Det blir en del prat om lanseringar och annonser samt om hur pepp de är på att kicka igång arbetsåret 2020!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
2020 är här och Linda och Alexandra delar med sig av sina mål och förhoppningar för det nya året, båda för sina företag och för sitt privatliv.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I början av 2019 satte både Linda och Alex mål för året (du kan lyssna på det avsnittet här, nummer 75) och i det här avsnittet sammanfattar vi. Vad har vi lärt oss? Blev det som vi hade tänkt?
Vad är affiliatemarknadsföring och hur kan man jobba med det egentligen? Alexandra delar med sig av hur de har jobbat med affiliates för Social Media Academy och Linda planerar hur hon ska göra inför lanseringen av Social Brand Lab.
Linda pratar om att dra ihop en workation och Alexandra är i startgroparna med sin membership site plus att hon berättar om hur hon håller på att lägga upp några av sina webbutbildningar som evergreens.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad deras nästa steg ska bli. Ska de lansera internationellt? Skapa en membership site? Göra nya utbildningar?
Eller kanske satsa på fysiska events?
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Ta rygg på dem som är bättre än du!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Som entreprenörer pratar vi mycket om frihet och att det innebär så mycket frihet att driva eget företag. Men vad innebär den friheten egentligen och vad ska vi ha den till?
Linda är på besök i Malmö hos Alexandra och vi poddar live!
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om det här med att både ha ett personligt varumärke och sitt företags varumärke att jobba med. Det finns inget självklart svar på det här, men efter lite diskussion så kommer de fram till något som de tycker är ett bra sätt att jobba på.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om Instagram Stories och vad som är bra innehåll där. Behöver man alltid ha en tanke bakom sitt innehåll eller kan man bara köra? De går också igenom “Svenskarna och internet” och pratar om vart trenden verkar gå när det gäller sociala medier.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om influencer-nätverken och agenturerna och om hur många av dem, trots att företagen lägger mer och mer pengar på influencers, faktiskt inte går bra. Och om hur skört det måste vara att förlita sig på ett par stora profiler. De pratar också om hur det går för deras webbutbildningar Social Brand Lab och Social Media Academy… förstås. Mediepodden, som Linda nämner i podden, finns här.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Alexandra är tillbaka från Sardinien och hamnade från början i ett läge där hjärnan var helt avstängd från all slags kreativitet. (Hur sjutton gör man då när man ska skapa en massa innehåll?) Linda är mitt inne i tredje lanseringen av Social Brand Lab och är lite frustrerad i jakten på att hitta den perfekta målgruppen.
Alex är inne på upploppet av sin lansering och delar med sig av sin annonseringsstrategi och Linda delar med sig av vilken annons som går överlägset bäst hos henne! Och så pratar vi om Expressens granskning av Isabella Löwengrip och vad det betyder för influencerbranschen.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
Linda har precis kommit ur sin affiliatelansering med Amy Porterfield och berättar om hur det gick. Alex befinner sig mitt i lanseringen för Social Media Academy och så pratar vi kreativitet och Linda är nominerad till ett pris!
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildningen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om ledarskap och hur det fungerar när man är småföretagare. Linda berättar också om sin vistelse i Stockholm förra veckan och Alexandra klappar sig själv på axeln eftersom hon är så grym på att coacha kring Instagram.
Alexandra Bylund driver till vardags byrån Mama Said Media, samt webbutbildnignen Social Media Academy. Linda Hörnfeldt, även känd under namnet LaLinda, står bakom webbutbildningen Social Brand Lab.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur hösten har kommit igång och om hur de planerar — och kanske framförallt INTE planerar. Båda två har svårt för att göra längre planeringar och för att skapa content som ska ut “sen”… Finns det nåt botemedel för det eller är det bättre att bara låta det vara?
Linda mjukstartar jobbhösten och ger sin bästa DM-hack, Alexandra har varit på planerings-SPA och delar med sig av sin höststrategi!
Ni vet ju hur Linda och Alexandra varje år står frustrerat i startgroparna inför den brinnande hösten då allt ska hända. Otåliga inför att det inte kommer igång tillräckligt snabbt.
I år har de inte hamnat där... än! Men ger en del tips om hur man (och framförallt de själva) ska göra för att komma till höst-pepp-mode!
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om inredning och vad de gillar för stilar. Linda berättar också om nya huset och hur hon ska inreda det.
Linda har köpt hus (!) och berättar alla härliga detaljer om det! Alexandra har precis läst "The universe has your back" (igen) och berättar om hur hon önskade sig något... och fick det! Varsågoda, ännu ett sommaravsnitt helt utan entreprenörskap!
Andra semesteravsnittet! Dessa "vacay mode"-avsnitt kommer vi att ägna åt mer "privata" ämnen här i podden och denna vecka pratar vi om vänskap!
Nu är det dags för vårt första semesteravsnitt! Som vi sa förra veckan så kommer vi att ägna semestern åt mer "privata" ämnen här i podden och först ut är smink och hudvård! Hur ser våra hudvårdsrutiner ut och vilket smink satsar vi på under sommaren?
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur det är att ta semester som entreprenör. Linda berättar om sin stora semesterångest, och om hur hon både har svårt att göra klart allt som ska göras och att faktiskt ta ledigt på riktigt.
VECKANS TIPS
Lindas: The Handmaid’s Tale: https://se.hbonordic.com/series/the-handmaids-tale/19ad2ad3-a06a-43e9-b927-9fe70acd94fd?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI99vEn8aW4wIVA6maCh1TwQPXEAAYASAAEgIv8_D_BwE&gclsrc=aw.ds Alexandras: Två poddar att lyssna på och en lista att låna för när du känner att content-inspirationen tryter: 1. Blogglista om dig själv! (Bra mindfulness-och-vara-här-och-nu-övning) https://alexandrabylund.se/2019/06/28/10-saker-jag-tycker-om-osv-%f0%9f%98%8d/ 2. ”The 6 pillars of my content creation process” (podd med Amy Porterfield. 3. ”7 content creation ideas to use when you’re feeling uninspired” (podd med Amy Porterfield) https://www.amyporterfield.com/2018/01/195-the-6-pillars-of-my-content-creation-process/ https://www.amyporterfield.com/2017/04/154-7-content-creation-ideas-to-use-when-youre-feeling-uninspired/
I början av året pratade Linda och Alex om att ha en mer "Fuck it!"-attityd under 2019. Hur har det gått och hur gör man för att bli mer självsäker och bara inte lyssna på vad andra tycker?
Alexandra är på upploppet av sin lansering av Podcast Production och Linda producerar content och har hittat ett nytt verktyg som gett nytändning för contentkalendern.
Dessutom pratar Linda & Alexandra om mailinglistor. Varför ska man ha en och hur får man den att växa?
Alexandra berättar om sin frustration över hur många kunder tycker att det är för dyrt med sociala medier. Linda peppar och kommer med en bra lösning. De pratar dessutom om hur man kan minska kortisolnivåerna inför t ex en föreläsning.
Vad händer härnäst för Linda och Alexandra? Linda berättar om sina planer om att göra sin utbildning till ”Evergreen” i höst och Alexandra har gått och gjort ännu en utbildning.
Linda och Alexandra tar upp 10 vanliga myter om Instagram — och krossar dem (samt bekräftar några)! De pratar också om "content overload" och om hur Alexandra ska börja med YouTube!
Hur gick Lindas lansering? Hur många personer ser egentligen våra Instagram Stories och hur säger man nej till de som vill ha ens kunskap gratis?
Vad händer nu när Facebook ska bli mer privat? Linda och Alexandra resonerar kring vad som kommer hända nu när Facebook, enligt vad Mark Zuckerberg sa på deras F8-konferens, ska bli mer privat. "The future is private" sa han... Vad innebär det för företag? Ska vi börja satsa på LinkedIn?
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om det här med personligt varumärke. Om hur man måste våga visa sitt ansikte om man vill bygga sitt personliga varumärke. De pratar också om “membership sites” och reder ut vad det är samt tipsar om att, om ni är intresserade av att veta mer om just membership sites, så ska ni följa Amy Porterfield just nu då hon pratar mycket om det.
Har Alexandra blivit galen? I det här avsnittet outar hon att hon precis, bara någon vecka efter lanseringen av sin webbutbildning Social Media Academy, är i full gång med att skapa och lansera en ny utbildning - Podcast Production! Linda å sin tur är i lanseringsfas två av sin utbildning och ger en update om hur det går.
Alexandra är mitt uppe i lanseringen av sin första onlineutbildning och Linda laddar upp för att öppna sin utbildning för andra gången.
I det här avsnitt pratar Alexandra om teknikstrul, stress och oro inför lanseringen av webbutbildningen nästa vecka. Hur känns det när man lägger alla ägg i en och samma korg? Linda pratar om att ta på sig för många livsprojekt på en och samma gång, hur hon hanterar kritik och ångest samt hur bra det känns med en ny coach i livet.
Det här avsnittet fortsätter på ”personlig utveckling”-temat! Linda berättar om hur hon och hennes coach har satt upp nya jobb-och livs-rutiner. Alexandra berättar om en avslappningsövning (och uppmanar er att testa!) som hon har gjort men som nästan fick henne att svimma. Men framförallt: Vad säger den elaka lilla personen på axeln till er? Ni vet den där som säger ”Du duger inte”, ”Du är ful!” osv. Vad säger hen? Och hur kan vi jobba bort hen?
I den här veckans avsnitt berättar Linda om hur hon har börjat gå till en livscoach, och Alexandra berättar senaste nytt från Bara Vara.
I den här veckans avsnitt pratar Linda och Alexandra om drivkrafter och vad som egentligen driver dem. De pratar också om målgrupper och hur deras målgrupper skiljer sig från varandra. Och om hur viktigt det är - för relationsskapandet - att göra det lilla extra.
I den här veckans avsnitt pratar Linda och Alexandra - lite otippat - om dejting. De pratar också om att hitta sitt varför och om hur det ibland kan vara svårt att göra det.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om hur det egentligen står till med deras work life balance. Hur ser det ut efter Lindas stora lansering? Och kör Alexandra fortfarande meditation varje morgon?
Alexandra har varit på Malmö Näringslivsgala och intervjuat Isabella Löwengrip och Steve Angello. Hon berättar om dagen och om hur Isabella Löwengrip ska bli världens mäktigaste kvinna, hur trevlig världsartisten Steve Angello är och om annat skvaller från galan. Linda och Alexandra pratar också om hur viktigt det är att ha koll på sina egna värderingar.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra mycket om hur man börjar när man skapar en webbutbildning. Nu är det nämligen Alexandras tur att komma igång. Och så ger Alexandra en update om hur det gick på inspirationsföreläsningen.
Linda berättar om SUCCÉN kring hennes webbutbildning och Alexandra pratar om sin nervositet kring premiären av sin inspirationsföreläsning.
Linda pratar om hur det har gått med lanseringen (Yay!! Hon har lyckats!) och Alexandra pratar om sin föreläsning där det snart är skarpt läge.
I det här avsnittet pratar Linda om sin lanseringsångest (Nu är det snart dags för Social Brand Labs lansering!). Har hon verkligen nåt intressant att komma med? Kommer hon lyckas sälja? Alexandra berättar om hur hennes säljfokus just nu handlar om Social Selling och lovar att bli bättre på CTA (=Call to action). Dessutom blev Alexandra spådd igår, och i det här avsnittet avslöjar hon lite smaskigheter kring det.
Alexandra pratar om sin nya fuck it-attityd där hon ska sluta vara ursäktande och sluta med att "inte ta så mycket plats" och Linda uppdaterar oss om hur det går med lanseringen för sin online-utbildning Social brand lab.
I årets första avsnitt pratar Linda och Alexandra om sina mål för det kommande året. Alltifrån att de vill resa mer, skaffa barn (Linda) och meditera varje morgon till att de ska ha ett stort säljfokus, sälja minst 100 webbutbildningar (Linda) och mycket, mycket annat. Häng med mot ett fantastiskt 2019!
Det är jul och vi berättar vad vi hittat på under julhelgen samt delar med oss av våra (bristande) traditioner. Dessutom djupdyker vi i 2018 - vad är vi mest stolta med från året som gått? Och hur kan 80/20-regeln hjälpa när vi är lite hårda mot oss själva!
Alexandra berättar om att Anni ska sluta i Mama Said och hur tråkigt det är. Hon funderar också (högt) kring hur framtiden ska se ut. Linda börjar närma sig lanseringen av sin webbutbildning och pratar en del kring den. Hur ska den lanseras? Och vilket slags innehåll ska göras?
Alexandra pratar om hur hon ska hitta en formel för sitt företagande under 2019. Vad är det som gör företaget lönsamt till exempel? Linda, som precis har kommit hem från Skövde där hon har hållit i en workshop, ger sina finfina knep kring e-postlistor och hur vi borde tänka där.
Linda berätta om på vilket sätt livet kom emellan så att hon inte kunde vara med i förra veckans avsnitt, och talar även om - ur sitt perspektiv - vad hon tycker om huruvida vi ska ha enhetliga flöden eller inte på Instagram. Alexandra kommer till insikt med att hon är bra på att dela med sig och sälja in, men att hon saknar Call to action-tänket och istället försöker få folk att jaga henne.
I förra avsnittet pratade vi om att livet händer... Och det gör det så klart alltid. Den här veckan poddar Alexandra ensam eftersom livet kom emellan för Linda. I det här avsnittet pratar Alexandra om Instagram och huruvida det är bra med ett snygg flöde eller inte, om kommunikation - behöver man nischa den för att nå ut bättre? och om LinkedIn.
Linda och Alexandra bjussar på en update direkt från vardagen. För Lindas del innehåller vardagen just nu att hon har vunnit pris och att det går bra med hennes föreläsningar. För Alexandra är det just nu en mer stressad (mentalt) och pressad situation. Som vanligt så är det ups and downs i entreprenörsvärlden…
Alex har varit på en livsförändrande resa till BaraVara i Dalarna, en kursgård som erbjuder kurser i självkännedom och meditation. Hon berättar om hur det här fundamentalt förändrat sin relation till sig själv.
Linda funderar på att ta in en person till i sin verksamhet och Alex delar med sig kring hur hon tänkt när hon anställt nya personer till Mama Said. Och så har Linda varit på föreläsningsturné och Alex släppt biljetterna till sin föreläsning!
Linda och Alexandra pratar om ett gammalt kärt ämne: Content! Vad är det som gör att vissa influencers växer och inte andra? Hur planerar vi vårt content så att det inte stressar oss? Det här är bara början på en lång följetong…
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om att Linda ska lämna Influencers of Swedens styrelse. Alexandra berättar, från sin föreläsning, om hur hon har gjort för att ta sig vidare från såna här situationer när det känns som att man har misslyckats, eller när det bara är dags att gå vidare.
Linda och Alexandra har tagit fram favoritcitat kopplade till entreprenörskap och pratar om dem utifrån egna perspektiv. De kommer in på hur tufft det faktiskt är att misslyckas, hur skönt det är att man får välja om, ifall man inte trivs med livet... och mycket annat.
Linda och Alexandra pratar om att det ibland kan vara ensamt att vara ensam grundare i företaget, och om för-och nackdelar med det. De pratar också om hur de ibland tappar självförtroendet och undrar om de verkligen förstår det de håller på med.
Linda har varit på Bokmässan och Alex har varit på minikonferens i Båstad med Mama Said. Dessutom pratar de om vad som gör att det följer någon på Instagram och vad som får dem att trycka på "avfölja".
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om ifall vi är trötta på de polerade bilderna på Instagram eller om vi fortfarande vill ha det som är snyggt och redigerat. Häng med, lyssna och tyck till ni med!
Efter en inledande något hätsk utläggning kring parlamentsvalet och politik pratar Alex och Linda i det här avsnittet om konsten av att nischa sig som influencer och varumärke. Hur ska man tänka och hur viktigt är det att nischa sig?
"When you pay, you pay attention". Det är devisen som Linda och Alexandra utgår ifrån i det här avsnittet som handlar om prissättning och att faktiskt våga ta betalt för det värde som man levererar.
Linda har den värsta nackspärren i sitt liv och är i Stockholm på jobb. Alexandra ger sina bästa nackspärrstips och har kommit på en ny affärsidé. En kortispodd med ett hopkok av det bästa!
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad de ska göra i höst. Det presenterar varsin höstlista som innehåller allt från resor och upplevelser till affärsplaner och nya idéer.
Nu kickar hösten igång hörni! Lyssna gärna :)
Alexandra och Linda gör en update efter ett sommaruppehåll där Linda har hunnit flytta hem till Övik och Alexandra har varit ledig och insett vikten av reflektion. Och det är bland annat reflektion de pratar om i det här avsnittet och att det kommer att bli helt nya rutiner i höst.
Vi fick en fråga:
"Alexandra, du har ju både Mama Said, PT-verksamhet, bloggen, boken....ja säkert något mer som jag har glömt ;). Och Linda du har ju under en längre tid kört både eget och Inos (om än lite mindre nu) parallellt. Jag tror att detta är vanligt hos oss som driver företag baserade på vårt största intresse...
Hur tänker ni kring synergieffekter, resurs- och tidfördelning? Drar ni skarpa gränser mellan vad/hur och för vem mellan de olika projekten? Vad motiverar er?"
Så det pratar vi om idag! Samt Lindas allergiska reaktion och Alexandras 100-timmarsvecka.
Linda har föreläst på två helt olika influencerkonferenser och vi spånar kring hur framtidens innehåll på YouTube kommer att se ut! Sedan delar vi med oss av hur vi håller oss à jour med vad som händer i vår bransch och hur vi omvärldsbevakar.
Alex och Linda poddar LIVE i Stockholm och pratar om kraften i att skriva ner och bena upp sina mål för att lättare nå dem!
Både Alex och Linda har sålt så det ryker men kämpar fortfarande med begreppet att sälja och funderar - vad innebär det egentligen? Och så har Linda ett jättestor nyhet som resulterar i ett extra långt avsnitt!
I den här veckans avsnitt pratar Linda och Alexandra om vad som inspirerar dem och Linda kommer med några riktigt bra tips från USA. Alexandra berättar om att hon har gjort en ekonomisk plan och de pratar även om storheten i epost - på 2018 års sätt.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om när Linda blev felciterad i en tidning inför hela svenska folket och om hur hon faktiskt har en riktigt tydlig plan framåt. De pratar också om Alexandras kommande möte med ett bokförlag, kommande böcker som hon vill hon vill skriva och om hur hon vill ha mer inspiration och härliga möten med spännande människor. Högt och lågt alltså - precis som vanligt.
Alex har varit på yogaworkshop i affärsutveckling och Linda är frustrerad och förvirrad över nästa steg i sitt företagande.
Alexandra ger en update om bokskrivandet och Linda berättar om det tuffa beslutet hon tagit att avgå som VD för Influencers of Sweden.
Alexandra har i stort sett skrivit klart sin bok på tre dagar och funderar på om man behöver lyssna på vad alla andra tycker. Och Linda är lite kryptisk.
En gymnasieskola meddelade förra veckan att de nu erbjuder utbildning till "influencer" och "youtuber". Kan man utbilda sig till det och hur tänker vi kring utbildning inom vår bransch?
Alex och Linda har varit i Åre på Winter Workation och berättar vad de tog med sig därifrån. Och så delar Alex med sig av sina personliga mål för 2018. Vi kan lova att det blir flummigt!
Den här veckan pratar vi om Lindas personliga mål inför 2018. Ett av de är väldigt stort och för hennes del omvälvande. Men spännande!
Alexandra och Linda pratar om Entreprenörsmål 2018. Häng med!
Alex coachar Linda inför 2018, då det kommer ske stora förändringar i Lindas business. Och så pratas det bloggstrategi!
Linda har precis vittnat i en historisk rättegång och Alexandra har varit på kurs om Facebookannonsering. Och vad är det som händer med Instagrams algoritm egentligen?
Alexandra har hållit utbildning och Linda har varit på möte med sin redaktör. Det diskuteras hur mycket tid som läggs på logistik och hur blir det med podden nästa år?
Linda och Alexandra grottar ner sig i innehåll och diskuterar hur man gör för att skapa riktigt bra innehåll och vad det är som gör att man växer i sitt bloggande eller i sina sociala kanaler.
Bör man hålla sig till sin nisch eller är det okej att sväva ut lite? Det, årsmöte på Influencers of Sweden och brist på empati på Internet i Fokus är några av veckans bryderier.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om veckan som har gått, galan, Stora Influencerpriset och även lite om 2018 och vad som kommer att hända då.
Den här veckan pratar Linda och Alexandra högt och lågt om gala och galaklänningar, men också om hur man ska få mer inspiration när livet suger. Linda kommer med det provocerande tipset "meditation".
Vad gör man när livet kommer emellan och man inte kan eller hinner jobba med sin business? Både Linda och Alex har haft två turbulenta veckor, medialt och privat, och avhandlar detta i podden.
Linda och Alexandra pratar om vilka mål, löften och planer de har inför hösten.
Linda och Alexandra pratar om den växtvärk som uppstår när man som företag vill växa och bli större. För ibland vill man utöka även om budgeten egentligen inte tillåter det. Och då är det inte alltid så enkelt...
Den här veckan är det mycket fokus på sälj och hur sjutton man ska göra för att lyckas sälja in till nya kunder, och Alexandra tror sig ha hittat THE key to success.
Linda har varit i en liten minidepression sin första jobbvecka men är nu på topp och Alexandra är i fas att börja dra igång det nya affärsområdet. En update om höststarten helt enkelt.
Hur går det med semestern och är vi redo för hösten?
Linda har kommit till insikt kring InoS kommunikation och Alex berättar hur hon tänker kring praktikanter. Och så delar vi båda med oss om hur vi gör för att mata själen och slappna av.
Vi får ett smakprov på Lindas temperament när Alex upplyser henne om ett event för influencers och Alex bjussar på några inspirerande sommartips.
Alexandra släpper en stor, privat nyhet och Linda har skrivit under sitt bokkontrakt och pratar prestationsångest och hur lägger man upp det här att skriva en bok? Och hur tar man semester som entreprenör?
Linda har precis haft spännande bokmöte och bjussar på detaljer kring hur det fungerar med bokkontrakt. Alexandra funderar på nya affärsmodeller och kanske till och med ett nytt bolag? Och hur hanterar man att känns sig dålig på sitt jobb?
En update om diverse kriser och annat, samt att Linda släpper två stora nyheter - en som är stor för hela influencer-Sverige och en som är gigantisk för Linda!
Linda och Alexandra pratar om vad de tror är det som gör att de har lyckats få en bra företagskultur
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om feminism och värdegrunder - både när det gäller i deras företagande och generellt. Måste det vara en sån big deal? Varför är inte alla feminister?
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om pivots - det vill säga när man helt ändrar inriktning i företaget. Man får (och bör?) ändra sig ibland.
I det här avsnittet pratar Linda och Alexandra om vad som krävs om man ska vara entreprenör. Det handlar om allt ifrån att en affärsidé inte är mycket värd utan en driven entreprenör bakom, till att vissa (Alexandra) är rädda för att få nej, vilket inte alls är en bra egenskap om man är entreprenör.
Drama hos Alexandra och Linda är med på TV! Och så pratar vi om misslyckanden. Vad är vårt största misslyckande och vad har vi lärt oss från det? Och vad är vi mest stolta över egentligen?
Den här veckan pratar Linda och Alexandra om det mest ångestfyllda de kan tänka sig - pengar och ekonomi. De pratar om allt ifrån hur man startar ett företag utan kapital till hur man fortsätter att driva det månad för månad.
Linda mår inte så bra och Alexandra har stora nyheter, båda är lite uppe i varv och tiden räcker inte till. Hur hanterar man livsstilsförändringar som entreprenör? Och när det blir för mycket, hur ber man om hjälp?
Den här veckan pratar Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt om vikten av att nätverka! "Hur gör man när man är helt själv på ett event?", "Hur tar man hand om sitt nätverk?" och "Varför är det egentligen bra att nätverka?" Häng med och lyssna!
Hur ser våra strategier ut för sociala medier i våra företag? Måste man finnas överallt eller är det bättre att fokusera på några få plattformar? Och hur väljer man mellan Instagram Stories och Snapchat egentligen? Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om sociala medier-strategier! Enjoy!
Livstårtan, ett uttryck som vi lånat från Josefin och Vanja, är det Linda och Alexandra pratar om i veckans avsnitt av “Vad fan håller jag på med?!”. Om jobb, sömn, familj och relationer – vad är prioriterat i tårtan och när man stoppar in något nytt, vad ska man då plocka bort?
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om sina roller under 2017!
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om drömmar om framtiden.
Linda Hörnfeldt och Alexandra Bylund pratar om att det blir lite rörigt när man är många nya, och det blir annorlunda konstellationer, om Lindas nya kontor (Wiiii!) och mycket annat.
Linda och Alexandra pratar om det nya året och hur alla nya projekt och rutiner nu ska in. Trots diverse småhinder - i form av förkylningar och hjärnskakningar - på vägen. Men det är ändå nytt år! Go Go Go 2017!
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om nyårsmål!
Nyårsmål med Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt.
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om hur man faktiskt säljer!
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om att hitta balans i arbetslivet.
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt pratar om att ta in investering.
Alexandra Bylund och Linda Hörnfeldt om att lämna tryggheten för att bli entreprenör.
Häng med när entreprenörerna Linda Hörnfeldt från We are influencers of Sweden och Alexandra Bylund från PR with an Edge pratar om entreprenörskap och allt som hör ämnet till. I första avsnittet får vi lära känna dom båda lite bättre, samtidigt som de själva försöker ta reda på vad fan det är de egentligen håller på med!
En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.