Sveriges mest populära poddar

Vi Hörs!

100-wattaren 2024 – Kommunikation som skapat effekt!

77 min • 13 februari 2025

Vi hörs! är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar glada 100-wattsvinnare inom varje priskategori. I detta specialavsnitt får du genom Bauer Medias samarbete med Sveriges Annonsörer höra några av Sveriges bästa inom reklam dela med sig till programledarna Anki Berglund och Viktor Cederman vad som låg bakom de mest framgångsrika reklamkampanjerna under 2024.

Njut av stämningen och inspireras av glada och stolta vinnare inom varje priskategori:  

Kategori: 100-fattaren 2024 (Tid ca 02:45)
Bidrag: Familjen Jarny ställer om
Varumärke: E.ON
Byrå: BBDO
Intervjuad Mathias Björkheim – copywriter på BBDO 

Kategori: Strategisk Design 2024 (Tid ca 10:20)
Bidrag: Framtid genom dåtid
Varumärke: Nordiska museet
Byrå: Bold Scandinavia NoA
Intervjuad: Vanessa Gandy – Chef Museiupplevelsen på Stiftelsen Nordiska museet 

Kategori: Internationellt 2024 (Tid ca 18:00)
Bidrag: We Do It Better
Varumärke: MAX Creative Studio
Byrå: MAX Burgers
Intervjuad: Linus Blom – Head of Brand Strategy & Creative på Max Burgers 

Kategori: Företag 2024 (Tid ca 29:00)
Bidrag: New Energy
Varumärke: Scania
Byrå: Åkestam Holst NoA
Intervjuad: Alexandra Österplan - E-mobility stream leader på Scania 

Kategori: Employer Branding & Rekrytering 2024 (Tid ca 34:00)
Bidrag: Skills to Pay the Bills
Varumärke: MAX Burgers
Byrå: Åkestam Holst NoA
Intervjuad: Erik Filén - Talent Acquisition Lead på Max Burgers 

Kategori: Framsiktigt 2024 (Ti ca 38:40)
Bidrag: Mission Talita – Saving the Prostitutes of Los Santos
Varumärke: Talita
Byrå: Åkestam Holst NoA
Intervjuad: Anna Sander – Grundare av Talita 

Kategori: Ideellt & Välgörenhet 2024 (Tid ca 44:10)
Bidrag: Niobladsblomman
Varumärke: Majblomman
Byrå: Forsman & Bodenfors
Intervjuad: Lisa Gustavsson – Projektledare Kommunikation på Majblommans Riksförbund 

Kategori: Samhälle & Opinion 2024 (Tid ca 49:30)
Bidrag: Mission Talita – Saving the Prostitutes of Los Santos
Varumärke: Talita
Byrå: Åkestam Holst NoA
Intervjuad: Joakim Khoury – Creative Director på Åkestam Holst 

Kategori: Konsument 2024 (Tid ca 55:00)
Bidrag: If hjälper mycket
Varumärke: If Skadeförsäkring
Byrå: Åkestam Holst NoA
Intervjuad: Sumit Malhotra – Head of Brand, Marketing & Communications på IF Skadeförsäkring 

Kategori: Långsiktigt 2024 (Tid ca 01:03:40)
Bidrag: Äh nu tar vi helg
Varumärke: Willys
Byrå: NORD DDB Stockholm
Intervjuad: Jeanette Ytterman - Account Director på Nord DDB (Tid: 01:03:00) 

Avsnittet avslutas med en intervju med Sveriges Annonsörers VD Hanna Riberdahl där hon berättar om sina tankar, känslor och reflektioner av årets gala och innehåll.  (01:08:10) 

100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta. 

Varmt välkommen att lyssna! 🎧

Kategorier
Förekommer på
00:00 -00:00