Sveriges mest populära poddar

Vi Hörs!

Åsa Sohl om vikten av att nyttja ljudets kreativitet för bästa effekt.

33 min • 6 april 2023
Ljudet av Åsa Sohl – Head of Innovation & Partner på mediebyrån Scream med en lång kreativ och strategisk erfarenhet från mediebranschen. Hon är en van en van trendspanare och inspiratör. I avsnittet berättar hon om sin senaste trendspaning samt hennes favoritspaning under de 10 år hon genomfört dessa. Om vikten att hjälpa kunder att navigera i ljudlandskapet för att hitta rätt. Dessutom delar hon med sig av lyckade ljudkampanjer genom åren och att det vore på sin plats att kommersiellt ljud visar upp ett case som svart på vitt bevisar dess styrka. Hon berättar också om styrkan av attention och att investeringarna i kreativitet, pengar och tid på att producera TV-reklam kontra radioreklam är orättvis. I veckans ljudglimt får ni höra hur radio slår tv i målgruppen 18-49 i USA för första gången i historien och vad utfallet blev för en annonsör som skiftade om sin annonsering och la 7% av sin TV-budget i radio istället. Varmt välkommen att lyssna!
Kategorier
Förekommer på
00:00 -00:00