Drygt två veckor kvar vilket känns närmast overkligt, börjar komma info från F1 nu runt hur allt ska ske.
Nyheterna kring testerna – känns som länge sedan där t ex DAS var jättegrej när det begav sig + den "Rosa Mercedesen" som Racing Points bil döptes till.
Vad har hänt sedan dess: Förutom sim-racing så har Ricciardo skrivit på för McLaren, Sainz för Ferrari och Vettel ska lämna densamma.
Ett än lägre budgettak har införts, 2021-reglementet framflyttat till 2022, samma bilar 2021 men med utvecklingsbegränsningar.
Hade detta kunnat ske utan Corona?
Vi tittar lite på kalenderns utformning, hur skulle det kunna se ut efter de 8 första racen i år baserat på fjolårsresultaten.
Vidare när det gäller kalender, två race i Bahrain varav ett på en ”nästanoval”? Kina erbjudna arrangera två race och Algarve och Mugello i förhandlingar med F1
Kvalrace och omvänd startordning röstades ner inför 2020 men är på bordet igen, nu för 2021 med annat röstningsförfarande och därmed lättare att få igenom.
Lagom till säsongen drar igång drabbas Mercedes av ett stort avbräck när Andy Cowell, chef för Mercedes High Performance Powertrains HPP, väljer att söka nya utmaningar utanför F1. Motivation för ingenjörer är lika viktig som för förare?