64 avsnitt • Längd: 20 min • Månadsvis
Är du nyfiken på vad som händer i mediebranschen och på ljudmarknaden i stort och smått? Att bli inspirerad och ta del av spännande och roliga nyheter inom audio? Ja i så fall har du kommit helt rätt! I Vi Hörs! delar intressanta gäster i mediebranschen med sig av sin erfarenhet, tips och kunskap tillsammans med en och en annan ljudinsikt.
Programledare är Bauer Medias försäljningsdirektör Johnny Strömgren och konceptutvecklaren Anki Berglund som i varje avsnitt intervjuar en gäst som har något aktuellt och intressant att dela med sig av till lyssnarna.
Bauer Media Audio Sverige är en del av Bauer Media Audio Group som finns representerat på nio europeiska marknader med över 150 ljudvarumärken. Vi är marknadsledare på sju av nio marknader och når över 61 miljoner lyssnare varje vecka. Vi är passionerade när det kommer till ljud och kraften i våra produkter och tjänster erbjuder ett högt kommersiellt värde för annonsörer. Bauer Media är ett hem för många distinkta radio – och audiovarumärken som Mix Megapol, Rockklassiker, NRJ, Vinyl, RadioPlay och PodPlay. I Sverige är vi cirka 150 anställda med kontor i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vi hörs!
The podcast Vi Hörs! is created by Podplay. The podcast and the artwork on this page are embedded on this page using the public podcast feed (RSS).
Vi träffar Karin Grohman – verksamhetsansvarig för initiativet CommToAct. Hör henne berätta om arbetet, visionen, och utmaningar som finns i hållbarhetsarbetet men också möjligheterna. Du får du råd om hur du kan ta steg framåt mot hållbar kommunikation och får ta del av ett par framtidsspaningar.
Avsnittet är ett specialavsnitt där du får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, som så klart är med oss i dessa specialavsnitt. Detta är det sista specialavsnittet för 2024.
Programledare är Johnny Strömgren och Anki Berglund från Bauer Media.
I detta avsnitt träffar vi Coops marknadschef Johan Öhlin där han berättar om Coops resa (till att) MOT DEN ÅTERUPPVÄCKTA (ta) positionen som den medlemsägda matkedjan, något som nu är genomgående i all deras kommunikation. Han delar också med sig av sina tips och råd för hur ett varumärkes kommunikation skall få större genomslag. Lyssnar ni får ni även höra om Johans dolda talang!
Avsnittet är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, som så klart är med oss i dessa specialavsnitt. Det här är årets tredje specialavsnitt.
Programledare är Johnny Strömgren och Anki Berglund från Bauer Media.
Ljudet av Samuel Skwarski, PR-chef/Creative på reklambyrån KID. I detta avsnitt delar han med sig av insikter om branschens förändringar, vikten av att fokusera på färre kanaler, och hur AI kan revolutionera reklam. Lär dig skapa vinnande kommunikation och hör om succén bakom ”The Carbon Negative Ad” för Skellefteå Kraft, vinnare av Radiospotcupen och Guldäggets Audio-kategori. Upptäck varför vissa varumärken saknar ljudidentitet och hur radio kan förbättra sin styrka.
Välkommen att lyssna för att ta din audiokommunikation till nästa nivå!
I detta avsnitt träffar vi Robert af Klintberg Ryberg, grundare av konsultbolaget KAPERO. Vi får veta mer om deras omfattande studie ”Marknadsavdelningen 23” och går igenom dagens fragmenterade marknadsavdelning. Vi pratar om att rigga sig på bästa sätt inför framtiden, att välja bort kanaler och inte vara med på allt, vikten av att förstå affären bättre, bli en bättre affärsmässig partner och att lägga mer kraft på kreation och exponering. Det här avsnitt ska ni skall lyssna på för att få goda råd och tips för att bygga framtidens marknadsavdelning.
Avsnittet är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, som så klart är med oss i dessa specialavsnitt. Det här är årets andra specialavsnitt. Programledare är Johnny Strömgren och Anki Berglund från Bauer Media.
Ljudet av Madeleine Thor - VD för IRM (Institutet för reklam och mediestatistik). Välkommen till ett avsnitt fyllt av insikter och förutsägelser om mediebranschens framtid! Madeleine delar med sig av sin djupa kunskap om branschens förändringar. Från de nya kategorierna som uppstått till de som försvunnit och de som sticker ut.
Hör om de senaste kvartalen, från det negativa till det positiva, och få en exklusiv inblick i prognoser för 2024 och framåt. Vilka medier kämpar och vilka blomstrar? Madeleine avslöjar också branschens hemligheter när det gäller investeringar och digital tillväxt.
Vi utforskar också vikten av mätningar och att göra dem intressanta för att driva fram förändring. IRMs uppdrag som ett oberoende institut är att ge branschen den statistik den behöver för att blomstra.
Så slå dig ner, koppla upp dig och låt oss utforska mediebranschens fascinerande värld tillsammans.
Välkommen att lyssna!
McDonald’s har arbetat med hållbarhet, mångfald och samhällsansvar i många år. I detta avsnitt träffar vi Susanne Rydjer, Brand Manager på McDonald’s som berättar om deras långsiktiga kommunikationsarbete, nära och effektfulla byråsamarbeten, utmaningar och källor till framgång blandat med tips, råd och lärdomar.
Avsnittet är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, som så klart är med oss i varje av dessa specialavsnitt varav detta är årets första för 2024.
Marknadsinsiktsartikel kopplat till avsnittet:
Långsiktighet och partnerskap med byråerna är McDonald’s recept: https://www.sverigesannonsorer.se/kunskap/marknadsinsikter/langsiktighet-och-partnerskap-med-byraerna-ar-mcdonalds-recept/
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Lisa Palm Danielsson, Generalsekreterare Ronald McDonald Barnfond berätta om deras vinnande bidrag ”Ronald McDonald Hus Roblox” efter att precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Ideellt och välgörenhet tillsammans med McDonald´s, reklambyrån NORD DDB Stockholm och mediebyrån OMD.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Maria Wilund, PR-chef på Peab berätta om deras vinnande bidrag ”Byggåret” precis efter att Peab tagit emot 100 wattaren i kategorin Employer Branding & Rekrytering tillsammans med reklambyrån Gullers Grupp och mediebyrån HowCom.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Bella Lagerquist, produktionsledare på Åkestam Holst för Pressbyrån / Mustaschkampen berätta om deras vinnande bidrag ”Lusseballen” efter att Åkestam Holst precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Samhälle & Opinion tillsammans med Pressbyrån och mediebyrån Carat.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs berätta om deras vinnande bidrag ”Vad går du upp för?” efter att Löfbergs precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Konsument tillsammans med +1 Kommunikationsbyrå och mediebyrån Context Media.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Daniel Vaccino, Creative Director på Åkestam Holst för If Skadeförsäkring berätta om deras vinnande bidrag ”If hjälper mycket” efter att If Skadeförsäkringar precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Internationellt tillsammans med byrån Åkestam Holst NoA och mediebyrån Carat Sweden.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Mark Robinson, Director Group Brand & Marketing på Lantmännen berätta om deras vinnande bidrag ”Länge Leve Jorden – Framtidens Jordbruk” efter att precis tagit emot 100 wattaren i kategorin 100-fattaren tillsammans med reklambyrån NORD DDB Stockholm och mediebyrån Starcom.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Emanuel Falsen, Chief Growth Officer på OMD, för McDonald´s berätta om deras vinnande bidrag ”Stora nog att göra skillnad” efter att McDonald´s precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Långsiktigt tillsammans med NORD DDB Stockholm, Prime Weber Shadwick och mediebyrån OMD.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Fredrik Thor, Head of Corporate & Marketing på SSAB berätta om deras vinnande bidrag ”Pure Waste” precis efter att SSAB tagit emot 100 wattaren i kategorin Företag tillsammans med byrån Forsman & Bodenfors.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Viktor Einarsson, copywriter på Nord DDB för McDonald´s berätta om deras vinnande bidrag ”Deals stuck in time” efter att Nord DDB precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Framsiktigt tillsammans med McDonald´s och mediebyrån OMD.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Välkommen till 100-wattaren 2023 där Bauer Medias podd Vi hörs med Anki Berglund och Viktor Cederman är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar 100-wattsvinnare i vårt samarbete med Sveriges Annonsörer.
I detta miniavsnitt får ni höra Harry Elonen, Senior Brand Manager på Mojang Studios berätta om deras vinnande bidrag ” Minecraft – The Bloctacular Franchise” efter att precis tagit emot 100 wattaren i kategorin Strategisk Design tillsammans med byrån Bold Scandinavia NoA.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Vi hörs!
Vi hörs! är på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar glada 100-wattsvinnare inom varje priskategori.
I detta specialavsnitt får du genom Bauer Medias samarbete med Sveriges Annonsörer höra några av Sveriges bästa inom reklam dela med sig till programledarna Anki Berglund och Viktor Cederman vad som låg bakom de mest framgångsrika reklamkampanjerna under 2023. Njut av stämningen och inspireras av glada och stolta vinnare inom varje priskategori:
100 FATTAREN – Mark Robinson, Director Group Brand & Marketing på Lantmännen. Vinnande bidrag: Länge Leve Jorden – Framtidens Jordbruk.
STRATEGISK DESIGN – Harry Elonen, Senior Brand Manager på Mojang Studios. Vinnande bidrag: Minecraft – The Bloctacular Franchise.
INTERNATIONELLT – Daniel Vaccino, Creative Director på Åkestam Holst för If Skadeförsäkring. Vinnande bidrag: If hjälper mycket.
EMPLOYER BRANDING & REKRYTERING – Maria Wilund, PR-chef på Peab. Vinnande bidrag: Byggåret
FÖRETAG – Fredrik Thor, Head of Corporate & Marketing på SSAB. Vinnande bidrag: Pure Waste.
IDEELLT & VÄLGÖRENHET – Lisa Palm Danielsson, Generalsekreterare Ronald McDonald Barnfond. Vinnande bidrag: Ronald McDonald Hus Roblox.
SAMHÄLLE & OPINION – Bella Lagerquist, Produktionsledare Åkestam Holst för Pressbyrån & Mustaschkampen. Vinnande bidrag: Lusseballen.
FRAMSIKTIGT – Viktor Einarsson, Copywriter på Nord DDB för McDonald´s. Vinnande bidrag: Delas stuck in time.
KONSUMENT – Lena Rodin, Marknadschef på Löfbergs. Vinnande bidrag: Vad går du upp för?
LÅNGSIKTIGT – Emanuel Falsen, Chief Growth Officer på OMD, för McDonald´s. Vinnande bidrag: Stora nog att göra skillnad.
100-wattaren arrangeras årligen av Sveriges Annonsörer. Bauer Media är partners tillsammans med JCDecaux, YouTube och Kantar Marketplace. Detta är en tävling som sedan 1990 belönar kommunikation som skapar effekt och som bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta.
Företags hållbarhetsarbete blir allt viktigare för varumärkesarbetet, inte minst för deras konsumenter. Vilka utmaningar finns det i detta och vilka råd finns att få? I detta avsnitt har vi så som alltid med oss Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund, och ni får även träffa Mark Robinson, varumärkes- och marknadsdirektör på Lantmännen som arbetat med dessa frågor under lång tid och som delar med sig av sin erfarenhet av det som fungerat bra för dom.
Avsnittet är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund.
Artiklar relaterade till avsnittet:
För Lantmännen är hållbarhet mer verkstad än snack: https://www.sverigesannonsorer.se/kunskap/marknadsinsikter/for-lantmannen-ar-hallbarhet-mer-verkstad-an-snack/
Hållbarhet allt viktigare i varumärkesarbetet: https://www.sverigesannonsorer.se/kunskap/marknadsinsikter/hallbarhet-allt-viktigare-i-varumarkesarbetet/
Dags att agera för mångfald: https://www.sverigesannonsorer.se/kunskap/marknadsinsikter/dags-att-agera-for-mangfald/
Vissa annonsörer lyckas bättre än andra med sin marknadskommunikation. De uppmärksammas, gillas och växer mer. En närmare titt på deras sätt att jobba visar flera gemensamma nämnare. En studie av tre års vinnare av 100-wattaren har sammanfattat dessa i rapporten ”Kommunikation som ger effekt”. En guidning för den som vill hitta rätt väg till bra effekt av sina marknadsinvesteringar. I detta avsnitt av ”Vi hörs!” får vi konkreta tips om vad som fungerar bäst.
Detta avsnitt är ett specialavsnitt där ni får ta del av intressanta marknadsinsikter genom ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer. Dessa marknadsinsikter publiceras en gång per kvartal med fyra intressanta och utvecklande artiklar med kurerat innehåll från Sveriges Annonsörers skribent Carin Fredlund. I detta avsnitt har vi även med oss Niklas Bondesson som är doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på NoA Consulting.
Rapporten ”Kommunikation som ger effekt” finns att ladda ned på Sveriges Annonsörers hemsidan precis här: https://www.sverigesannonsorer.se/kunskap/rapporter/kommunikation-som-ger-effekt-2023/
Ljudet av Urban Hilding – CEO för Hear Mediabyrå. Vad är hemligheterna bakom framgångsrik kommunikation och varför kreativitet blir ännu viktigare i tuffa affärslägen. Utforska hur ljudmedier kan göra din företagsstrategi unik och konkurrenskraftig. Lär dig mer om att bygga starka affärsrelationer i en värld med ökande ekonomiska utmaningar och budgetneddragningar. Dessutom tar vi dig med på en resa genom AI och betonar betydelsen av en kraftfull ljudidentitet för att skapa starka emotionella kopplingar med dina kunder i radiomediet. Lyssna in för att få de bästa råden för din säljorganisation och ta din kommunikation till nästa nivå!
En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.