Sveriges 100 mest populära podcasts
I detta avsnitt träffar vi Bo Diczfalusy, regeringens särskilda utredare för elmarknaden.
Regelverket måste anpassas till både ny teknik och lagstiftning från EU. Även Sveriges egna långsiktiga mål för energipolitiken ska tas vara på. Men hur ska det gå till?
Vad säger egentligen lagen om att använda ord som grön, hållbar, ren, förnybar och fossilfri i marknadsföring?
Sandra Hansson, från Marlaw, är marknadsföringsjurist och expert på vad som gäller.
I detta avsnitt får vi koll på hur lagen ser ut och besvarar frågan: Är dagens solenergi reklam hållbar alls?
I detta avsnitt träffar vi Tim Ljunggren, styrelsesuppleant i Svensk Solenergi och CTO på Senergia.
Tim berättar utbildning, grossisternas roll på marknaden, och sitt arbete i Svensk Solenergis styrelse. Vi får även höra spaningar för marknaden 2024.
I poddens första avsnitt träffar vi professor Marika Edoff på Solelforskningscentrum (SOLVE) och vid Uppsala Universitet.
Hur fungerar egentligen en solcellspanel? Vilken ny solcellsteknik är påväg? Lyssna nu för att höra en av Sveriges främsta forskare inom solenergi förklara.