150 avsnitt • Längd: 35 min • Månadsvis
Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: [email protected] podcast från Bonnier News.
The podcast Resumé Debrief is created by Resumé. The podcast and the artwork on this page are embedded on this page using the public podcast feed (RSS).
Amilia Stapelfeldt, polfluencer och ny Slöseriombudsman, ger sin syn på varför allt fler influencers tar sig an ämnet politik. Hon berättar hur man gör sociala medier-innehåll om politik både kul och informativt och avslöjar hur hon blev kontaktad av statsminister Ulf Kristersson som ville medverka i hennes kanaler.
Dessutom: Bianca Ingrossos remake på Jamelias Y2K-hit “Superstar” för Caia, Håkan Hellströms udda marknadsföringsdrag och så splittrar AI-hysterin kommunikationsbranschen.
Generationsbegreppet är absolut inte någonting som alla är överens om, och allt oftare hör man att det inte längre går att segmentera målgrupper efter just generation. Skillnaderna mellan olika subgrupper i generation z är för stora, helt enkelt. Men någon som ändå talar om generationer är Katarina Graffman, doktor i kulturantropologi.
– Jag har alltid varit väldigt noggrann med att dels alltid förklara vad en generation egentligen betyder, vad det kan ge för svar, och vad problemet är när man pratar om generationer.
Att förstå sin målgrupp och hur de rättfärdigar sina beteenden är otroligt viktigt för att kunna skapa bra marknadsföring och produkter. Även när man hanterar en grupp som är så splittrad som generation z.
– Var är glappet, och hur förklarar man sina beteenden? Det glappet är väsentligt att förstå, både om man ska göra reklam eller om man ska skapa produkter, säger Katarina Graffman i podden.
En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.