🎉 Idag är vi extra upprymda! Retail & Fastighetspodden firar sitt 100:e avsnitt, och det gör vi genom att välkomna tillbaka vår fantastiske vän och en lyssnarfavorit, Jörgen Andersson från H&M. 🎉
Vi vill skicka ett stort tack till alla er lyssnare som fortsätter att öka i antal och engagera er. Vi älskar att höra hur podden berikar er vardag. Fantastiskt – fortsätt gärna dela med er av era tankar! ❤️
Nu är det dags att dra igång vårt jubileumsavsnitt med Jörgen, en sann magiker och rockstjärna inom sitt fält. Jörgen är inte bara ett geni när det gäller marknadsföring och varumärkesbyggande; han är nästan som en trollkarl vars karriär har trollbundit oss genom samarbeten och kreativa insatser hos några av de mest ikoniska namnen inom både svensk och internationell modeindustri. Tillsammans med Jörgen ska vi i dagens avsnitt ta oss an en spännande resa genom varumärkesidentitet, teknologins roll inom retail och framtiden för detaljhandeln.
I retailvärlden är framgång en konstant balansgång mellan att vara i framkant och risken att bli omodern. Denna sektor kräver mer än bara att hålla tummen på pulsen; det handlar om att vara pulsen – att antingen förutse eller skapa de trender som definierar morgondagens marknad. Att alltid vara ett steg före och vägleda till vad som blir nästa stora trend inom mode skiljer de ledande aktörerna från mängden. Men vad inträffar när dessa stil- och innovationsgiganter börjar förlora sin riktning, när de tycks missa sin anslutning till publiken? Hur finner ett varumärke vägen hem när det har gått vilse?
Att skapa trender är idag också djupt förknippat med teknik där besluten blir allt mer datadrivana. Hur kommer ny innovation att omforma köpupplevelsen och vilka möjligheter öppnar teknik för varumärken för att utveckla djupare och mer meningsfulla relationer med sina kunder?
Avslutningsvis skall vi kasta oss in i framtiden. Hur kommer framtidens retail att se ut? Vilken inverkan kommer teknologin att ha och vilken roll spelar den fysiska butiken?
Nu är det dags för lite svar, spänn fast er och häng med när vi navigerar genom det ständigt föränderliga retail-landskapet. Låt oss börja!