Digitaliseringen är en drivkraft bakom stora förändringar av företagens affärsmodeller. I detta avsnitt av Sonderpodden (KC-podden) samtalar Love Lönnroth och Jonas Hallberg om hur företag i allt högre utsträckning jobbar i nätverk för att skapa värde för kunden. Nätverksformen ställer nya krav på snabbrörlighet och flexibilitet, samt att företaget hittar sin position i nätverket. För etablerade företag innebär utvecklingen stora utmaningar, bland annat på grund av kraven på riskkontroll och formella avtal som hindrar spontana samarbeten från att uppstå. Hur kan företag jobba för att bli mer agila och flexibla i den nya nätverkslogiken?
Det finns möjlighet att lyssna på Jonas live på våra frukostseminarier om den nya affärslogiken. Seminarieprogrammet finns här: http://karlofconsulting.se/kunskapsbank-2/seminarier/
Vill du veta mer om den nya affärslogiken, läs vårt whitepaper här: http://info.karlofconsulting.se/guide-syftesdriven-natverkslogik
Kom gärna med synpunkter på Sonderpodden och vilka ämnen du vill att vi tar upp. Kontakta Love Lönnroth: http://karlofconsulting.se/anstallda/love-lonnroth/